آیا آمریکا به ایران حمله می کند

.....................



آیا آمریکا به ایران حمله می کند

پرونده هسته ای ایران وارد مرحله خطرناکی شده است. اگر این پرونده به شورای امنیت کشانده شود آنگاه دو احتمال در انتظار ایران است اولی رای شورا به تحریم ایران و دومی هم حمله نظامی. در این میان تندروهای دو کشور ایران و آمریکا سعی در خشن کردن چهره جهان و قوی تر کردن گزینه حمله دارند و از این روست که بسیاری این گزینه را محتمل می دانند.
اما به شخصه معتقدم که به هزار و یک دلیل آمریکا به ایران حمله نمی کند و زودتر هم بگویم که حتی یکی از این دلایل هم برهان برخی از ساده اندیشان وطنی نیست که می گویند آمریکا چون در باطلاق افغانستان و عراق گیر افتاده دیگر توان حمله به ایران را ندارد که از قضا معتقدم که نه باطلاقی در کار است و نه آمریکا در جایی گیر افتاده که هم در افغانستان حکومتی مدرن و غیر متحجر برپا کرد و هم در عراق تصویب قانون اساسی مورد حمایت شیعیان را موجب شد. و ای کاش که از آن کشته ها و آن جنایات (از هردو طرف آمریکا و تروریست ها) هم خبری نبود تا شیرینی این آزادی به کام جهانیان هزار برابر می گردید.
آمریکا به ایران حمله نمی کند ، این می گویم نه به هزار و یک دلیل که تنها یک استدلال می آورم از آن هزاران و آن عقلانی بودن تحریم به جای ریسک جنگ
است.
ایران کشوری است توسعه یافته و نیازمند فن آوری و تکنولوژی غرب. ایرانیان نه به مانند افغانی ها ملتی بدوی هستند و نه به مانند عراقی ها به خاطر تحریم های درازمدت دور از دنیا. تحریم هم که تنها یک نوع ندارد و با آن که ماها می شناسیم یعنی تحریم اقتصادی و نهایتش تحریم نفتی تفاوت ها دارد. یکی از آن تحریم ها ، همان است که احمد شیرزاد نماینده اصفهان در مجلس ششم گفت: « فرض کنید آمریکا ایران را تحریم هوایی کند. آنگاه تکلیف تاجران و دانشمندان ما چه می شود. تکلیف سرمایه و علم ما چه می شود؟»
این تنها یک راه است. تحریم انواع دیگر هم دارد ؛ از قطع صادرات به ایران گرفته تا قطع رابطه تجاری دنیا با ایران. آنگاه ببینید چه بلایی بر سر اداره جات ما می آید وقتی نتوانند از سیستم اینترنی ادارات که به خاطر تحریم ها قطع می شود استفاده کنند. یا اینکه تکلیف بنزین چه می شود؟ ما در این 27 سال قادر نبودیم که خود را با وجود منابع عظیم نفتی از واردات بنزین بی نیاز کنیم.
این ها را در کنار دیگر تحریم ها بگذارید ، مانند بستن حساب های ارزی مقامات و کلا تحریم همه جانبه. فکر می کنید قادریم با این تحریم ها مقابله کنیم. دشمن تفنگ بدستی هم نداریم که به آن حمله ور شویم و تکلیف خودمان و آن ها را یکسره کنیم. ما می مانیم و سرزمینی با ناراضیان فراوان و خدای نکرده درگیری های خونین .
ای کاش این ها را بسیاری از مقاماتی که افاضات عجیب می نمایند هم می دانستند. به این جمله که ازیکی از همین مقامات نقل شده دقت کنید: «تحریم ایران به سود ما است چون اگر پیشرفتی هم کردیم به خاطر همین تحریم است چون تحریم ما را از خارجی ها بی نیاز می کند و ما روی پای خود می ایستیم» این دیگر قضاوتش با خودتان.
فقط نکته آخر بگویم و رفع زحمت کنم. همه این ها گفتم نه اینکه برای دشمن طرح ریزی کنم و راه تحریم ایران را نشان دهم که تحلیل گران آن ها هم بیشتر از بنده حقیر عقل دارند و هم بیشتر سواد. از همین جا خودم را از این اتهامات مبرا می کنم و می گویم که این ها را برای روشنی آنانی گفتم که خطر را درک نکردند و خود را عقل کل عالم می دانند. واله من که ایران و ایرانی را عاشقانه دوست دارم.


نظرات شما عزیزان:

helma
ساعت18:13---23 فروردين 1391
= barik DD

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده توسط غلامرضا در جمعه 11 فروردين 1391

و ساعت 17:56



.:: Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by gholam ::.
.:: Design By :
wWw.loxblog.Com ::.




به وبلاگ من خوش آمدید من غلامرضا27ساله اهل کرمانشاه هستم و ارشد برق قدرت میخونم.همین دیگه مدیر سایت




غلامرضا




عشق اول
free article
غمکده
ام تی چت
خبرهای عجیب و باورنکردنی
سایت تفریحی
همه جووووره
ღ♥ღ کــــلبــه تنــــــهایــــــــی مــن ღ♥ღ
طلوع یک عشق
ღღღ-دخترک خستهღღღ
دنیای کوچک من
تقدیم به عشقم...
****آرزو جون***
در گذرگاه زمان
khaterat
فقط عشق
رازهای ماسون ها
شروعی دوباره
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

 تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دهکده ی جهانی و آدرس gholam.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا















»تعداد بازديدها:
»کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 13
بازدید ماه : 446
بازدید کل : 13346
تعداد مطالب : 50
تعداد نظرات : 54
تعداد آنلاین : 1